Wednesday, April 30, 2008


'KEDAH SEJAHTERA'
Itulah antara tulisan yang dipaparkan pada kain rentang berhubung pengumuman Majlis Daerah Kubang Pasu kepada pengguna untuk menggenakan bayaran letak kereta di sekitar Pekan Jitra dan Pekan Jitra 2, berkuatkuasa 1 Jun depan.
Apapun, penguatkuasaan ini dilakukan setelah kerajaan Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PAS dan PKR yang telah di pilih oleh rakyat pada PRU 12 lalu.
Sumber yang dimaklumkan kepada penulis bahawa, penguatkusaan undang-undang tersebut di buat secara tergesa-gesa oleh pihak Majlis Daerah Kubang Pasu iaitu dalam tempoh ketiadaan Ahli Majlis Daerah baru, mewakili kerajaan Pakatan Rakyat.
Banyak pihak menyifatkan tindakan penguatkuasaan bayaran letak kereta oleh Majlis Daerah Kubang Pasu, bertuuan untuk mensabotaj imej dan integriti kerajaan baru, sekaligus mengikis keyakinan rakyat terhadap janji-janji semasa PRU 12 lepas.
Penulis berharap supaya Ahli Majlis dan Exco Kerajaan Tempatan dapat mengambil perhatian dan bertindak segera supaya kepercayaan rakyat tidak akan luntur.

No comments: